Желе от дюли

Желетата се приготвят от сок , който се получава от плодове , съдържащи повече пектин . Освен компота от дюли , който всяка есен правим , тази година реших да приготвя и желе .

На 1 кг. дюли се слагат 400 гр. захар

Дюлите се измиват от мъха , нарязват се на малки парчета и се сваряват заедно с корите и семките , за да се използуват съдържащите се в тях вещества . Количеството на водата е толкова , колкото да покрие суровия плод . Към получения от уврелите плодове сок , се прибавя захарта . Вари се , докато сиропът се сгъсти .

Желето е готово , когато сложено с лъжичка върху чиния , се отделя , без да оставя следа .

Готовото желе , още докато е топло се сипва в предварително затоплени буркани и се стерилизира около 5 минути за капачките .

Публикувано на вкусотийки в буркани и тагнато, , . Запазване в отметки на връзката.

8 Responses to Желе от дюли

  1. Dani каза:

    Сабина, прекрасно е 🙂
    Детският ми спомен е сладкото от дюли на баба ми /настъргани/,
    както и печените сини сливи:)
    Намазах си на една филийка!
    Поздрави и спорни предколедни дни!

    • sabinaberova каза:

      Мерси , Дани . Сега ме подсети , че и моята баба правеше сладко от настъргани дюли 🙂 следващият път и аз ще го приготвя по този начин . 🙂
      Прегръдки и хубава и успешна нова седмица !

  2. Диди Б каза:

    Желето изглежда перфектно!
    Майстор си на сладката и конфитюрите:)

    И тук още веднъж искам да те поздравя с порасналите прекрасни дечица!Много да те слушат и радват!

  3. kulinarnimisli каза:

    Желето ти е превъзходно! Едно от любимите ми и маминка преди ми приготвяше и много си отиваше с пържени питки (мекици)! Хайде до скоро, че малката шета!
    Маги

  4. Живка каза:

    Любимото ми желе…винаги когато имам дюли предпочитам да направя него ,вместо сладко.Толкова е ароматно и вкусно….
    Поздрави!

  5. Aleksandra каза:

    Az shte naprawq jele i reshih da e ot duli. Pravq go dnes i iz kuhnqta se nosi ssuper aromat

Вашият коментар