Пудинг от кестени

Преди няколко дни една моя приятелка ме почерпи с кестени и много ми харесаха , не бях хапвала никога …. Отидох до пазарчето при нас да си купя и да си сваря и аз🙂

Много ми се искаше освен варени , да приготвя кестените и по друг начин ….

В една стара готварска книга / Нашата и световната кухня /  намерих рецепта за – Пудинг от кестени .

Продукти :

3 яйца

250 мл. прясно мляко

50 гр. масло

2 с. л. сухар

100гр. пшенични трици

125 гр. захар

ванилия

500 гр. кестени

Приготовление :

Кестените се измиват и се варят във вода в която са сложени пшеничните трици . Като се пропука кестеновата ципа , те се свалят от огъня , обелва се ципата им и се заливат с прясно мляко . Варят се на тих огън до омекване и попиване на млякото , като се внимава да не загорят . Още топли , кестените се пасират с пасатор . Към полученото кестеново пюре се слагат – захарта , жълтъците , половината от маслото и белтъците , предварително разбити на пяна . Леко разбърканата смес се слага в тавичка , предварително намазана с масло и поръсена със сухар.

Пудингът се пече в предварително загрята фурна на 160 гр. около 40 минути .

Пудингът се поднася топъл. Може да се поръси с пудра захар .

Аз сервирах парчетата украсени с „розичка “ от сметана и тиквени семки “ облечени “ в шоколад .🙂

Получи се един разкошен пудинг !

Да ви е сладко !🙂

Публикувано на Десерти и тагнато, , , , , , , . Запазване в отметки на връзката.

16 отговора към Пудинг от кестени

  1. fedora каза:

    Перфектно! И аз до миналата година не бях опитвала кестени. Рецептата и снимките са бомбастични🙂

  2. Dani каза:

    Сабина, радвам се, че си опитала кестени🙂
    Предложението ти е прекрасно!
    Поздрави и хубав уикенд!

    • sabinaberova каза:

      Благодаря ти мила Дани .
      И аз се радвам за кестените …. замислила съм и едно кремче с тях и тези дни ще го спретна …🙂
      Хубав уикенд и на теб !

  3. Ирина каза:

    Снимките ти са страхотни и рецептата е много интересна, ще я опитам.
    Само се чудя, защо кестените се варят задно с триците?!

    • sabinaberova каза:

      Ирина , привет🙂
      Радвам се , че ти допадат снимките и рецептата .
      В книгата пише , че кестените се варят в триците за по-лесното разпукване на кората им .🙂
      Поздрави и хубава вечер.

  4. Dimitrana S. каза:

    О, много ми харесва😀 Типично есенно, но топло, слънчево, уютно.. като онази злата есен, която остана в детството..

    Поздрави и :-)))

    • sabinaberova каза:

      Дими , благодаря ти , че отново ме посещаваш и много ме радва одобрителния ти коментар🙂 и милите думи !
      Поздрави и хубав , усмихнат и уютен уикенд .🙂

  5. Kati каза:

    много красиви снимки!изумена съм !Well done мила сестричке!!!

  6. Eoc каза:

    Много красиви снимки и интересна рецепта. Харесвам вкуса на кестени, може би ще го направя и аз🙂
    Хубава неделя!

  7. Danyela каза:

    Ау, този пудинг ще го направя непременно! Миналата есен бях полудяла на тема кестени, тази още не съм приготвяла, ето какво ще е първото нещо за този сезон
    Поздрави!

  8. Диди Б каза:

    Изглежда много вкусно,трябва да се опита!:)
    Страхотно есенно настроение лъха от публикацията!

    Поздрави и от мен!🙂

Вашият коментар

